Din informaţiile obţinute de la operatorii mobili, piaţa din România a “înghiţit” anul trecut până la 3 milioane de telefoane mobile, creşterea pieţei (în valoare şi volum) datorându-se cererii crescute de smartphone-uri.
“Pentru 2012, potrivit unor studii ale companiilor de cercetare, estimăm piaţa de terminale la 3 milioane de unităţi. În ceea ce priveşte smartphone-urile, acestea reprezintă aproximativ 25% din numărul total de unităţi”, a declarat pentru Jurnalul Naţional Andrei Oltei, Manager, Terminals, Portfolio and Planning, Vodafone România. Cifrele nu diferă foarte mult în calculele altui jucător de pe piaţă.
“Estimăm că s-au vândut aproximativ 2,9 milioane de terminale pe piaţa din România, dintre care 30% smartphone-uri. Pentru acest an, estimăm că vânzările înregistrate vor fi similare cu cele din 2012 şi singura diferenţă va fi o creştere cu peste 10% a vânzărilor de smartphone-uri, comparativ cu anul anterior, având în vedere că din ce în ce mai mulţi consumatori aleg un smartphone în locul unui telefon mobil clasic”, ne-au precizat reprezentanţii Cosmote&Germanos.
Scăderea preţului mediu nesubvenţionat
Optimismul legat de creşterea vânzărilor smartphone este susţinut şi de producătorii de terminale, aceştia bazându-se foarte mult pe noile servicii 4G.
“Pentru 2013, estimăm că smartphone-urile vor reprezenta 30-40% din volumul total al telefoanelor vândute în piaţă, accelerare datorată şi lansării serviciilor 4G”, a declarat pentru Jurnalul Naţional Larissa Zota, Key Account Manager-Romania la Sony Mobile.
Deşi încă nu există oferte comerciale LTE care să includă smartphone-uri, operatorii pregătesc primele astfel de lansări pentru săptămânile următoare.
În condiţiile unei prognozate creşteri a vânzărilor smartphone, pe piaţă se vorbeşte şi de o scădere a preţului mediu per produs.
“