Deşi 86% dintre utilizatorii de internet, din mediul urban, au realizat cumpărături online, doar o pătrime dintre aceştia plătesc prin card. Cea mai utilizată metodă de plată pentru produsele comandate online este cea în numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit/credit optează 25% dintre cumpărătorii online intervievaţi, în timp de 3,3% utilizează PayPal.
Datele rezultă din studiul companiei de cercetare a pieţei, Mednet, care a fost realizat în perioada 17-24 septembrie 2013. Au fost intervievate 710 persoane cu vârsta cuprinsă între 18-55 ani.
În topul cumpărăturilor de la magazinele virtuale se află produsele IT (44,3%), urmate de electronice (41,5%), articolele de vestimentaţie (35,4%) şi cărţile, CD-urile/DVD-urile (34,6%). Livrările de mâncare (servicii de catering) şi jucăriile sunt printre cele mai puţin populare cumpărături online.
Dintre cei care au făcut cumpărături online, 80,6% au folosit exclusiv magazine online din România, 1,2% au comandat doar de la extern, iar 18,2% au utilizat ambele variante.
Dintre cei care achiziţionează produse prin intermediul internetului, 13,9% cumpără cel puţin o dată pe lună, 30,3% cel puţin o dată la 3 luni, 20,6% cel puţin o dată la şase luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an. Mai mult, 35,8% dintre cumpărătorii din magazinele virtuale au achiziţionat diverse produse chiar în ultima lună.
Cei care nu au achiziţionat produse online până la data efectuării studiului sunt, mai degrabă, persoane cu vârsta de peste 49 de ani şi cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 lei.
Deşi 86% dintre utilizatorii de internet, din mediul urban, au realizat cumpărături online, doar o pătrime dintre aceştia plătesc prin card. Cea mai utilizată metodă de plată pentru produsele comandate online este cea în numerar cu plata ramburs (70,9%