Consumer Reports, din SUA, a lansat ediţia din 2013 a topului celor mai fiabile mărci auto comercializate pe teritoriul american. Topul este condus din nou de mărcile japoneze, europenii urcând câteva locuri în clasament, în timp ce brandurile americane, ca Ford sau Cadillac, se clasează pe poziţii codaşe, conform ANE. Vezi în imaginile de mai susTOP 10 cele mai fabiabile mărci în SUA Modelele japoneze au cunoscut în ultimul deceniu o ascensiune foarte mare în SUA, americanii înlocuind, din topul preferinţelor, mărcile naţionale cu cele de dincolo de Pacific. Din rândul marilor producători auto mondiali Toyota se clasează cel mai bine, pe poziţia a doua, în timp ce următorii doi rivali clasaţi sunt Chevrolet, locul 17 şi Volkswagen, locul 20. Însă mare parte din top este ocupat de branduri cu o producţie redusă, multe dintre ele premium, ca BMW sau Lexus. Marca numărul unu din top, Lexus, un sub-brand al Toyota, a primit cele mai multe voturi din partea celor 900.000 respondenţi contactaţi de publicaţia Consumer Reports. Cu opt modele evaluate Lexus a reuşit să urce pe primul loc, după ce în 2012 ocupa poziţia a treia. Totuşi grupul Toyota are parte de câteva provocări pe pe piaţa americană, trei dintre modelele sale, Camry, Prius V şi RAV4 primind punctaje mici la testele de siguranţă ale Insurance Institute for Highway Safety, corespondentul american al Euro NCAP. Citeşte şi Acţiunile Tesla, în pericol de “electrocutare”! Precedentul care anunţă dezastrul Europenele urcă în topul american al fiabilităţii Marca europeană cel mai bine clasată, pe locul al patrulea, este Audi, cu zece modele evaluate. Brandul premium a grupului Volkswagen a reuşit să urce patru poziţii faţă de 2012, la fel ca şi Acura, de pe locul al treilea. Celelalte mărci europene din top sunt Volvo (locul 7), Mercedes (13), Porsche (14), BMW (15), Volkswagen (20), Mini (28). Dacă mărcile europene