De dimensiunea unui A5 Sportback, Seria 4 GranCoupe de la BMW va fi lansată oficial în martie la Geneva MotorShow 2014, va debuta comercial în iunie, în timp ce versiunea M4 GranCoupe va fi pus în vânzare în 2015. Noua specie va avea aceeaşi misiune complementară pe care o are Seria 6 GranCoupe în patru portiere pe lângă modelul superior în două uşi.
Mai lung şi mai înalt ca proaspătul coupe Seria 4, GranCoupe 4 nu doreşte a substitui sau canibaliza sedanul Seria 3 care merge bine la vânzări. Beneficiind de o distanţă între axe ce va atinge 2,90 metri, coupe-ul practic cu patru portiere şi o optică laterală schimbată va avea la lansare o strategie pragmatică. Bayerische Motoren Werke este puternic axat pe clasele unde se fac profituri: compactă, medie şi mare. În vreme ce Audi oferă perechile A4/A5 Sportback şi A6/A7 Sportback la o diferenţă mică de preţ, în segmentul mediu BMW va percepe un ecart de catalog mai mare pentru Seria 4 GranCoupe raportat la sedanul Seria 3 (F30), însă nu în genul teribilei prăpastii financiare ce ajunge la 15-20.000 de euro între Seria 5/Seria 6. În prezent, BMW solicită în cazul modelului cu două uşi 420d cu 4.150 de euro mai mult decât pe limuzina 320d cu motor echivalent.
Atât noul M3 (F80), M4 cât şi M4 GranCoupe (din 2015) au în schemă un bi-turbo cu cod S55. Şase cilindri în linie ce încropesc o capacitate de 3.000 cc asigură 430 CP şi 500 Nm, turaţia maximă va depăşi pragul de 7.500 rpm, iar tracţiunea va fi exclusiv posterioară, întocmai ca la un GT veritabil. Datele tehnice mai aduc în discuţie două turbine monoscroll, supape cu distribuţie variabilă, doi arbori cu came reglabili direct, intercooler cu admisie indirectă, un arbore cotit turnat şi o baie de ulei din magneziu proiectată pentru G-uri laterale şi longitudinale dintre cele mai abrupte.
Versiunea 420i GranCoupe va ascunde un L4 turbo pe benzină de 1997c