Nu întotdeauna traseele expoziţionale cu adevărat remarcabile încep de la noi. Şi nici nu se încheie, toate, aici. O bună dovadă ar fi demersul curatorial întreprins de Emilia Perşu - important plastician bucureştean.
Intitulat Segni-disegni („Semne-desene”), acesta a fost inaugurat chiar la începutul toamnei, în Italia, la Dolo, lângă Veneţia, pentru a se continua acum, în Iaşi, la Galeria „Cupola”. Între artiştii asociaţi la proiect, să-i amintim pe regretatul Marcel Chirnoagă, promotorul unei direcţii de referinţă în grafica autohtonă, pe „mai-tânărul” Dan Erceanu (sărbătorit astfel la împlinirea a 70 de ani), dar şi pe Ioan Atanasiu Delamare, Saso Blazeski, Ovidiu Croitoru, Daniela Făiniş, Iuri Isar, Adriana Lucaciu, cărora li se alătură ieşeanul Dragoş Pătraşcu – merituosul organizator al „întâmplării” culturale din capitala moldavă.
Chiar dacă a fost invocată o miză aniversară, reunirea celor 10 artişti a evitat cu premeditare caracterul fals-ceremonios al adunărilor omagiale, excesiv encomiastice. Vernisajul de miercuri seara a stat, mai degrabă, „sub semnul” dialogului neconvenţional. Etalând stiluri şi partituri tematice distincte, „diseminările” participanţilor au subliniat, fără emfaze narcisiste sau retorici gratuit-măgulitoare, preocupările şi specificul şcolii româneşti de grafică, una evident solidară practicilor de gen exersate în Occident.
Selecţia operată s-au dorit, de altfel, o bună ilustrare a potenţialui tehnic şi expresiv de care dispune comunitatea în cauză. Tocmai în acest sens, putem vorbi despre calitate în ordinea lucrărilor afişate, dar şi de reprezentativitate în privinţa autorilor care au acceptat pariul „expunerii” lor publice. Unele din tablourile prezentate publicului ieşean ajustează realismul figurativ în direcţii sugestive şi aluzive, promiţătoare interpretărilor de orice fel; altele explorează curajos spaţiile