Un milion de oameni stau la mâna unui grup de profitori cu salarii uriaşe, ca urmare a monopolului total pe transportul din Capitală. Majorarea preţurilor cu 25-33% s-a făcut la o Regie cu un director putred de bogat şi un şef de sindicat cu afaceri grase în staţiile de metrou. Sursa: VLAD STĂNESCU
Informaţia că Metrorex va majora tarifele de călătorie cu 25 - 33 %, pentru că ar fi cel mai ieftin din Europa, a stârnit furia celor care circulă cu metroul, în jur de un milion de oameni zilnic. Mulţi spun că majorarea s-a făcut în condiţiile în care salariile lor sunt îngheţate sau chiar micşorate, iar condiţiile de transport în subteran nu au fost îmbu nătăţite în ultimii ani.
De cealaltă parte, angajaţii Metrorex susţin că nu le-au crescut salariile din 2008, deşi câştigă dublu faţă de media naţională. Şefii Regiei au venituri medii de 6-7.000 de lei pe lună, în condiţiile în care Metroul este puternic subvenţionat de stat. Adică tot din buzunarul cetăţeanului. Preţul cartelei pentru două călătorii ar urma să crească de la 4 la 5 lei, al celei cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar cu 62 de călătorii, pasagerii vor plăti 65 lei, de la 50 lei în prezent.
Şantajul a avut efect
Angajaţii Metrorex anunţau la începutul lui octombrie grevă generală, împreună cu RATB, care urma să paralizeze Bucureştiul. În trecut, cele două sindicate au acţionat mereu împreună, pentru a spori presiunea. După o întâlnire fulger cu ministrul Transporturilor, s-a renunţat la protest. La momentul respectiv, reprezentanţii regiei de stat au declarat că mai acordă un răgaz Guvernului, lăsând loc negocierilor. Liniştea care s-a lăsat după respectiva întâlnire avea să-şi găsescă explicaţia trei săptămâni mai târziu în actul ministerial prin care se decidea majorarea substanţială a preţului pe cartele.
Ne comparăm cu Paris, Viena sau Londra