După ce au renunțat la greva generală, sindicaliștii au obținut de la ministerul Transporturilor majorarea substanțială a tarifelor pentru călătoriile cu metroul. Ei susțin că avem cel mai ieftin metrou din Europa. În același timp, salariile de la metrou sunt mult peste media pe țară.
Într-un comunicat, Metrorex anunță că acestă majorare a tarifelor ar fi impusă cumva de FMI, Banca Mondială și Comisia Europeană, nicidecum nu a fost operată la presiunile angajaților de la metrou. În plus, ”odată cu ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul compania Metrorex are în vedere și asigurarea de răspundere civilă generală pentru prejudicii produse călătorilor în caz de accidente sau incidente feroviare. Ajustarea tarifelor va conduce la o creștere lunară a veniturilor în valoare de circa 5 milioane de lei”, susține Metrorex.
Codașii Europei, dar fără salarii în euro
În același comunicat se mai induce ideea că prețul actual al unei călători cu metroul în România este cel mai mic din Europa și că n-ar trebui să reprezinte o tragedie majorarea preconizată. Astfel, ”prin comparație cu alte administrații de metrou prețul actual la călătoria cu metroul din Bucuresti este de circa 45 euro cenți față de alte administrații de metrou în care prețul cel mai scazut la călătoria cu metroul este peste 1 euro / călătorie (exemplu: Budapesta – 1 euro, Roma – 1 euro, Paris - 1,7 euro, Viena - 2 euro, Madrid – 2 euro, Berlin – 2,10 euro, Amsterdam - 2,7 euro, Londra - 5 euro, Sofia – 0,51 euro)”.
Cum s-a ajuns la majorarea tarifelor
Pe 11 octombrie, sindicaliștii de la Metrou anunțau că renunță la greva programată peste trei zile. La momentul respectiv, reprezentanţii Metrorex au declarat că mai acordă un răgaz Guvernului şi că aleg să suspende protestul, lăsând loc negocierilor. Sindicaliștii erau nemulţumiţi că salariile nu le-au mai fost modificate din 2008. Trei