Noile Direcţii Antifraudă Fiscală ale ANAF şi-ar putea începe activitatea în această săptămână, fiind încheiat procesul de examinare a inspectorilor. Potrivit oficialilor sindicali, o reluare urgentă a activităţii este obligatorie, pe motiv că este nevoie de personal specializat în inspecţii fiscale la vamă, dar şi pentru că nivelul colectării a scăzut puternic de la începerea reorganizării Fiscului.
Proba orală pentru posturile de inspectori antifraudă s-a desfăşurat în perioada 28 octombrie-1 noiembrie. Dintre cei 2.236 de candidaţi care au trecut de proba scrisă a concursului, doar 938 au primit calificativul “ADMIS” la proba orală, restul de 1.298 primind “RESPINS”. Aceasta a fost ultima probă a concursului, care teoretic ar trebui să încheie perioada de reorganizare a ANAF începută în cursul verii acestui an.
Un total de 1.181 de posturi au fost scoase la concurs.
Penurie mare de personal în vămi
Noile structuri din Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) vor începe activitatea în această săptămână, iar acest lucru este imperios necesar din cauza penuriei de personal pentru inspecţii fiscale în cadrul vămilor, ne-a declarat prim-vicepreşedintele Sindicatului Naţional al Funcţionarilor Publici, Liviu Toader. Acesta a explicat că, din datele disponibile la momentul actual, ultima fază a concursului pentru funcţiile de inspector fiscal s-a desfăşurat fără incidente. “Din câte ştim, cu cine am vorbit, situaţia a fost bună la ultima examinare. Totuşi, părerile sunt împărţite. Unii zic că li s-au pus prea multe întrebări, alţii spun că întrebările au fost puţine sau simple. Din punctul de vedere al angajărilor, cel mai probabil primii oameni vor începe munca de pe 4-5 noiembrie. Este o lipsă considerabilă de personal în vamă, unde, până la începerea reorganizării, Garda Financiară asigura inspecţiile fiscale”, a spus Toader. El a me