După reparaţiile realizate în două etape, Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara a devenit un reper în topul aeroporturilor româneşti la capitolul infrastructură.
Autoritatea Aeronautică Civilă Română a efectuat săptămâna trecută auditul de certificare după finalizarea lucrărilor de reparaţii la pista de decolare-aterizare, căile de rulare, platformă, dar şi balizajul de pe Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara. În urma verificărilor s-a stabilit că aeroportul din Timişoara îndeplineşte toate condiţiile de siguranţă în ceea ce priveşte infrastructura aeroportuară, la un nivel de performanţă tehnică superioară.
Al doilea după Henri Coandă
Aeroportul Internaţional Timişoara are o lungime a pistei de 3. 500 metri şi o lăţime de 45 metri, fiind singurul aeroport regional din România dotat cu echipamente de radionavigaţie (ILS) de categoria a III-a (maximum posibil), pe ambele direcţii de aterizare. Din acestă categorie mai face parte doar Aeroportul Internaţional Henri Coandă. În ceea ce priveşte sistemul de balizaj, pe ambele direcţii, aeroportul din Timişoara este dotat cu sistem de balizaj categoria a doua, ceea ce înseamnă că vizibilitatea necesară pentru aterizare pe timp de ceaţă trebuie să fie de minim 300 de metri şi nu mai mult, ceea ce facilitează operarea companiilor de transport aerian, reducând numărul de anulări de zboruri şi al întârzierilor cauzate de condiţiile meteorologice. Totodată, Aeroportul Internaţional Timişoara – “Traian Vuia” este al doilea din ţară, după aeroportul Henri Coandă Bucureşti, în ceea ce priveşte numărul de căi de rulare care realizează legătura între pistă şi platforma de parcare-staţionare aeronave (3), şi poziţiile de parcare (26), ceea ce facilitează scurtarea timpilor de ocupare a pistei şi staţionarea simultană a unui număr relativ mare de aeronave.
Reparaţii în dou