• Cu ajutorul unor fonduri europene a fost asfaltat un drum cu o lungime de circa 4,9 kilometri, care taie in doua o tarla formata din parcele pe care se cultiva porumb si grau • Satul are numai drumuri de pamant • Cu toate acestea, drumul asfaltat se termina intr-o rapa
Este greu de intuit pe ce criterii aproba unele institutii cheltuirea fondurilor europene. Cert este ca unele proiecte par sa fie acceptate doar pentru a se cheltui fonduri europene de milioane de euro si a indestula conturile unor firme de consultanta sau de constructii, care executa lucrarile edilitare avizate, bineinteles, in dauna interesului public. Numai asa se explica asfaltarea unui drum care traverseaza un camp agricol, aflat in spatele satului Boureni, din comuna Bals.
Acest drum incepe din DN 28 B (Targu Frumos - Harlau), traverseaza tarlaua si inconjoara satul Boureni, dupa care se termina intr-o rapa, dupa cum reiese si din fotografiile realizate de cotidianul BUNA ZIUA IASI. Ar mai fi trebuit sa se mai asfalteze circa 1 kilometru de drum pentru ca acestei lucrari sa i se poate gasi cat de cat o explicatie logica. Una din ramificatiile drumului ajunge in satul Boureni, il traverseaza si se intersecteaza din nou cu drumul national mentionat. Prin urmare, daca s-ar fi asfaltat si acest drum de 1 kilometru, s-ar fi facut un fel de centura pentru satul Boureni. Proiectul a fost aprobat in anul 2012, cand primar al comunei era Constantin Apostol. Actualul primar, Constantin Ciobotaru, a spus ca nu a mai putut schimba nimic. "Nu ne-au aprobat sa asfaltam pana jos, deoarece fondurile respective erau numai pentru drumuri aflate in extravilan. Ori, drumul care traverseaza satul, cel care face legatura cu drumul national, se afla in intravilan. Acest drum din sat va fi asfaltat din fonduri proprii, dar nu putem acum, pentru ca trebuie sa tragem canalizarea. Dupa ce finaliza