Guvernul introduce o noua taxa pentru drumuri, leaga accizele de inflatie si impoziteaza stalpii, masuri care se traduc prin scumpiri masive pentru romanul de rand. Totul din 2014.
Introducerea unei accize de 7 eurocenti (peste 31 de bani) la litrul de carburant este vestea bomba pe cale sa devina realitate. Scopul declarat al taxei este directionarea banilor catre investitii in infrastructura rutiera.
Pe langa faptul ca masura este vazuta doar ca o alta metoda de a mai aduce niste bani la buget, specialistii contactati de Ziare.com sustin ca introducerea unei noi taxe pe carburanti nu sta in picioare in fata Curtii Constitutionale.
FMI confirma noile taxe ale Guvernului. Reducerea CAS nu e bugetata pentru 2014
"Nici pe departe o asemenea masura nu ar putea sta in picioare in fata Curtii Constitutionale. Este de la sine inteles ca daca mai adaugam o taxa, indiferent de cuantumul pe care il va avea, acest lucru va fi resimtit de populatie intr-un mod negativ si dupa experienta pe care o am vizavi de sistemul de taxare din Romania, cu siguranta nici acesti bani nu vor face altceva decat sa acopere cu plombe gaurile din asflat", a spus avocatul Adrian Cuculis pentru Ziare.com.
Ar fi a treia taxa introdusa in acelasi scop
"Nu trebuie sa fii specialist sa iti dai seama ca FMI nu urmareste sa construiasca drumuri in Romania, FMI urmareste sa scoata profit asa cum orice creditor vrea, asa ca este clar inspre ce tinde o asemenea negociere, un alt mod de a triplu-taxa romanii pentru acelasi lucru si pentru a diminua din deficitul bugetar, intr-un final. In fine, speram totusi ca nu se va ajunge la o crestere a pretului combustibilului", a adaugat avocatul.
Astfel, taxa de drum se opreste deja din accizele pentru benzina si motorina si se plateste prin rovinieta. O astfel de scumpire va descuraja