La numai cinci luni de la inaugurare, Podul Calafat – Vidin s-a închis pentru reparaţii capitale. „De ieri s-a oprit complet circulaţia. Se remontează podul, se reface canalizarea şi structura asfaltică. A fost o comisie care a făcut verificări şi a găsit mai multe defecte. Ieri nu s-a circulat deloc. S-a lucrat pe tot podul. Firma spaniolă care a construit podul a spus că vor reface în totalitate partea care drenează canalizarea şi strică structura asfaltului. Constructorul a spus că reperaţiile vor dura până cel puţin la sfârşitul anului. Au fost foarte multe critici la adresa firmei constructoare, care nu şi-a făcut bine treaba”, a declarat pentru Curierul Naţional Vladimir Bereanu, jurnalist la Televiziunea Naţională Bulgară.
Aproximativ 20 de defecţiuni depistate în urma unor verificări recente, comandate de către Ministerul bulgar al Transporturilor, la Podul 2 Bulgaria-România, cunoscut şi sub numele de "Noua Europă", nu afectează structura de rezistenţă a podului, a anunţat ministerul.
Potrivit site-ului Novinite.com, ministerul a anunţat în luna octombrie că găurile şi celelalte probleme constatate nu pun în pericol structura de rezistenţă a construcţiei.
Probleme "evidente" ca spărturi provocate de infiltrarea apei sub asfalt, cauzată de sistemul defectuos de scurgere, se află, în prezent, în reparaţii, a anunţat instituţia.
Podul a fost pavat în aprilie şi inaugurat la jumătatea lui iunie 2013.
Podul care asigură legătura între Vidin şi Calafat face parte din Coridorul Paneuropean de Transport IV.
Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totală a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finanţări la nivel naţional din cele două ţări vecine şi investiţii private. Proiectul a fost demarat la sfâ