Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de marţi, să amendeze Etno TV cu 30.000 de lei şi Taraf TV cu 20.000 de lei, pentru difuzarea mai multor spoturi publicitare pentru suplimente alimentare, care au încălcat legislaţia audiovizualului.
Potrivit CNA, Etno TV a difuzat un spot de tip teleshopping la produsul Prostafix, în data de 8 octombrie, dar şi un spot în care terapeutul Stelian Fulga vorbea despre vindecarea unor boli cu ajutorul energiei (pe august). De asemenea, Etno TV a difuzat pe 3 septembrie emisiunea "Sănătatea înainte de toate", în care a promovat suplimentele alimentare Diabexal şi Mesundra, dar şi o clinică medicală.
Pe de altă parte, Taraf TV a difuzat, pe 9 şi 30 august, spoturi de tip teleshopping de promovare a suplimentului alimentar Zeolit.
În cazul Etno TV, CNA a decis aplicarea unei amenzi în cuantum de 30.000 de lei, iar în cazul Taraf TV - o amendă de 20.000 de lei.
Pe de altă parte, tot marţi, CNA a decis să aplice somaţii publice Realitatea TV, care a difuzat, pe 8 octombrie, un spot de promovare a suplimentului alimentar Prostafix, şi Favorit TV, pentru promovarea de către terapeutul Carmen Piperea a unor tratamente de tip naturist, pe 8 şi 9 august.
Prezenţi la şedinţa CNA de marţi, reprezentanţii Etno TV şi Taraf TV au spus că au difuzat respectivele spoturi cu respectarea legislaţiei audiovizualului. Ei au spus că, în baza dosarului avizat de autorităţile competente, au fost prezentate "efectele demonstrate asupra unor categorii de afecţiuni" ale anumitor suplimente alimentare. Ei au mai spus că nu este vorba despre vindecarea unor boli, ci doar despre informarea telespectatorilor despre faptul că există anumite efecte pozitive ale unui produs.
În ceea ce priveşte spotul care promovează produsul Prostafix, Consiliul de Practică în Publicitate (RAC) a transmis CNA că ace