În contextul reabilitării Pieţei Unirii, a Pieţei Ferdinand, a construcţiei parcării de pe Independenţei, a reamenajării malurilor Crişului, administraţia orădeană a gândit o nouă imagine pentru Podul Ferdinand.
Având în vedere că este finalizat atât proiectul privind reabilitarea Pieței Unirii, cât și studiul de fezabilitate pentru reabilitarea Pieței Ferdinand, administrația locală a cerut și un studiu privind starea podului din centru. Acest pod a fost construit în anul 1954, iar de atunci nu a fost supus reparațiilor capitale. În urma expertizei tehnice realizate, s-a constatat că este nevoie, în viitorul apropiat, de o reabilitare majoră a podului, prin reparații și consolidarea acestuia, pentru a oferi condiții de siguranță celor care îl traversează. Conform studiului de fezabilitate, lucrările de reabilitare a podului ar dura şase luni, din care trei luni ar fi suspendată complet circulația pe pod. Valoarea totală a acestei investiții ar fi de 1.250.000 euro, sumă pe care administrația locală dorește s-o atragă din fonduri nerambursabile. "Dacă anul viitor realizăm lucrările de reabilitare a Pieței Unirii, urmate de reabilitarea Pieței Ferdinand, iar podul din centru necesită reparații capitale, administrația locală va încerca să reabiliteze și acest pod", a menționat viceprimarul Mircea Mălan. Podul are o structură rar întâlnită, iar pentru reconstrucţie se va folosi piatră masivă şi plăci suprabetonate, corpuri noi de iluminat, dar şi stema Oradiei. Legat de această investiție, Ilie Bolojan a declarat că a discutat cu Lucia Varga, ministru delegat pentru Ape, Păduri și Piscicultură, care ar fi promis că anul viitor se va finaliza malul stâng al Crișului Repede, iar în 2015, se va realiza și malul drept al râului, între pasarela de la Liceul Gojdu până la Centrul de Calcul. Concomitent cu aceste lucrări, la primăvară, ar putea începe și construirea