Ca să aducă România pe harta turistică a lumii, Autoritatea pentru Turism este dispusă să chetuiască, de anul viitor, cinci milioane de euro. Campania va ajunge inclusiv până în Marea Britanie, unde țara noastră va fi promovată prin afișe lipite inclusiv pe taxiuri și în stațiile de metrou.
Cu 1,7 milioane de turişti care ne vizitează anual, România se află la jumătate față de Ungaria sau Austria, iar cei care ne trec pragul au în minte doar câteva repere, precum Ceaușescu sau Nadia Comăneci.
Începând din 2014, Autoritatea pentru Turism promite să schimbe acest lucru, investind cinci milioane de euro într-o campanie, care va include „promovarea pe taxiuri în Marea Britanie, staţii de metrou, zone de tranzit importante precum aeroporturi, panouri publicitare pe autostrăzi importante din Europa”, spune Răzvan Filipescu preşedintele Autorității Naţionale pentru Turism.
Mai mult, o serie de posturi internaționale de televiziune ca CNN, CNBC şi Naţional Geografic vor difuza clipuri cu mesaje pozitive despre România. „România nu este o tară scumpă în care să călătoreşti (...) Drumurile nu sunt foarte bune, dar nu sunt chiar atât de rele cum se aşteaptă toată lumea”, spune Charlie Ottley, prezentatorul emisiunii „Wild Carpathia”.
De altfel, prinţul Charles este un mare fan al țării noastre și poate fi un bun mesager al valorilor românești.„Arborele genealogic spune că descind din Vlad Ţepeş. Deci am un interes în această ţară”, a declarat Prinţul Charles.