Anul 2014 ar trebui să aducă cu el demararea lucrărilor de ridicare a unui nou pod de mare trafic peste râul Tisa. Autorităţile române, dar şi cele ucrainene s-au întâlnit de nenumărate ori în ultimele luni pe această temă (şi nu numai), podul peste Tisa fiind inclus între proiectele care vor primi finanţare anul viitor. Construcţia acestui pod ar urma să aducă beneficii atât părţii române, în special agenţilor economici, cât şi părţii ucrainene.
Într-o conferinţă de presă care a avut loc recent, prefectul Administrației de Stat din Rahiv a subliniat faptul că acest pod peste râul Tisa scurtează legăturile rutiere cu Rusia, Țările Baltice, Polonia, Ungaria și Slovacia. Prefectul din Ucraina a remarcat faptul că noul pod va scurta cu câteva sute de kilometri destinațiile transportatorilor spre țările baltice, respectiv spre ţări precum Polonia, Rusia, Slovacia și Ucraina.
Podul ar urma să permită accesul la coridorul european ce traversează Ucraina, Lisabona – Moscova. Varianta finală de construcție a podului nu se cunoaşte încă, mingea fiind acum în curtea CNADNR. Însă, Vasile Şpan, arhitectul şef al judeţului Maramureş a arătat că în acest moment se vorbeşte despre un pod cu două benzi de circulație și patru benzi laterale. În apropierea construcției va funcționa punctul de trecere a frontierei și vama.
"Am ajuns prima dată în Ucraina în anul 1997, când mi-am înfiinţat prima firmă. În totdeauna am fost nevoiţi să trecem puntea pe la Sighet şi cu camioanele să venim pe la Halmeu. A fost un mare handicap pentru judeţul nostru faptul că nu am avut o trecere directă la Sighet. Când se va deschide acest punct de trecere a frontierei pot să vă spun că o companie din Baia Mare va face cu 100.000 km mai puţin pe an la camioane, în timp ce o firmă din Sighet va face cu 300.000 km mai puţin pe an. Numai două companii dacă trec podul acesta în câţiva ani se amo