În 45 de zile, "cârtiţa" Sf. Varvara a fi nalizat tunelul dintre staţiile Academia Militară şi Orizont. Lucrările ar putea fi terminate în 2016. EVZ a coborât în şantierul de sub pământ.
La tunel lucrează italieni, portughezi spanioli, japonezi și români
„Pilotul” Nicodeno Giovanni
Când spui cuvântul pilot te gândeşti prima oară la un aviator. O altă opţiune e cea de conducător al unui monopost de Formula 1. Nici prin cap nu ţi-ar trece să asociezi denumirea cu cea de manipulator al unei cârtiţe uriaşe care sapă tuneluri. Şi totuşi aşa se numeşte meseria lui Vladimir Mattocu, un italian din Roma care a săpat, cu scutul Sfânta Varvara, la bucata de tunel care leagă staţia de la Academia Militară de cea de la Orizont. Echipa "piloţilor" e o multinaţională. Sunt în ea italieni, portughezi şi spanioli, iar managerul tehnic e un japonez.
În tunel sunt 32 de grade şi italianul, de 42 de ani, ce tocmai a ieşit din schimbul de şase ore e transpirat. "Am mai lucrat la Roma şi la metroul din Varşovia. Peste tot a fost la fel... Aici, cred că în trei ani o să terminăm treaba!", e sincer pilotul. Inginerii Constantin Mustăţea, şeful serviciului "Urmariri investiţii" al Metrorex şi Mihai Divlan, responsabilul cu execuţia al constructorului Astaldi – FCC – Delta/ACM – AB Construct, se uită unul la celălalt.
Pronosticul lor era semestrul I al anului 2015. Nicodeno "Nico" Giovanni, pilotul care tocmai intră în schimb, e mai optimist: "În doi ani terminăm!". Nico are 52 de ani, din care 23 şi i-a petrecut pe astfel de utilaje. A săpat tuneluri de metrou, cale ferată sau rutiere la Roma, Florenţa, Genova, Napoli, Sankt Petersburg şi Varşovia.
Pauză doar duminica
De când s-a reluat finaţarea din care s-au plătit 360 de milioane de lei, din totalul de 700, "măgăoiaia" botezată Sf. Varvara a săpat, din 25 septembrie, şa