Televoice, deţinătoarea brandului Evolio, şi-a propus să “democratizeze” smartphone-ul anul viitor, va lansa un nou eReader E-Ink in cateva saptamani şi promite disconturi de până la 40% de Black Friday. Ofertele se succed cu repeziciune având în vedere că “durata maximă de viaţă a unui gadget este de 6 luni”.
-Rep: Cine aruncă o privire pe segmentul gadgeturilor mai accesibile ca preţ (tablete, smartphone, GPS) observă că firmele româneşti domină autoritar. Pe segmentul premium giganţii precum Samsung, HTC, Apple, Nokia nu au rival, dar pe cel “entry level”, clienţii sunt serviţi de autohtonele Evolio, Eboda, Serioux, Allview, etc…De ce n-aveţi şi altă concurenţă?
-Liviu Nistoran: Brandurile româneşti au descoperit această reţetă, a produselor mai ieftine, “low-end”. Dacă te duci în zona “high end”, cu caracteristici foarte performante, ajungi în apropierea marilor producători internaţionali ca preţ iar lumea i-ar prefera oricum pe aceştia, ar alege brandul.
-Rep: Cu toate astea n-am văzut concurenţă venită dinspre firmele din regiune, exceptând câteva cazuri (polonezii de la Go Clever).
-LN: Fiecare s-a concentrat pe piaţa lui, ocolind barierele de limbă, de marketing, etc, cu minime “evadări”spre alte pieţe (aţi pomenit de Go Clever, şi noi am mai vândut prin regiune). În Polonia sunt 20 de firme locale. Vă daţi seama că mai e loc şi în Romania. Pe acest segment low-cost Evolio se situaează însă în partea superioară, ca performanţe tehnice, ca mod în care se controlează calitatea, avem parteneri care produc ceva mai scump şi la o calitate mai bună
-Rep:Aveţi vreo contribuţie pe partea de design sau totul vine deja ambalat din China?
-LN: Noi concepem produsele (compoziţie-hardware, memorie, tip de ecran, performanţe) şi realizăm designul. Ciclul de viata al produselor este însă destul de scurt acum, de 4-5 luni.
-Rep: Doar 4