Afacerile Ericsson România, subsidiara locală a producătorului suedez de echipamente de telecomunicaţii, provin aproape în totalitate din proiectele de modernizare a infrastructurilor operatorilor pentru tehnologia 3G şi din proiectele de management ale reţelelor companiilor de telecom, instalările 4G - a patra generaţie a tehnologiei de telefonie mobilă - având o pondere de doar 10% în total, potrivit lui Răzvan Pîrvu, director de marketing şi strategie pentru Europa de Sud-Est la Ericsson Telecommunications România. În 2012, Ericsson România a înregistrat o cifră de afaceri de peste 120 milioane euro, potrivit estimărilor de pe piaţă.
„Tehnologiile 3G şi 2G nu au murit încă, iar tehnologia 4G de abia începe să fie implementată în oraşele mari din ţară unde traficul este intens şi unde utilizatorii au nevoie de viteze mari de încărcare şi descărcare a datelor. Momentan, instalările 4G reprezintă sub 10% din totalul cifrei de afaceri“, a declarat Pîrvu.
Serviciile 4G au fost lansate în România de Cosmote, Orange şi Vodafone - cei mai mari jucători de pe piaţă -, însă companiile vor putea construi reţele folosind pe deplin capacitatea tehnologiei 4G doar după aprilie 2014, când vor intra în posesia unor noi frecvenţe radio, achiziţionate de la statul român anul trecut. La sfârşitul anului trecut în România existau 27,4 milioane de cartele sim, din care doar 37% utilizau tehnologia 3G, potrivit datelor Asociaţiei globale a operatorilor GSM (GSMA) pentru ultimul trimestru din 2012. Continuarea pe ZFCorporate
Afacerile Ericsson România, subsidiara locală a producătorului suedez de echipamente de telecomunicaţii, provin aproape în totalitate din proiectele de modernizare a infrastructurilor operatorilor pentru tehnologia 3G şi din proiectele de management ale reţelelor companiilor de telecom, instalările 4G - a patra generaţie a t