Mediul de afaceri reacţionează dur după anunţurile guvernanţilor privind introducerea noilor taxe şi impozite. Nici o organizaţie profesională, grup de lobby sau agenţie independentă nu susţine măsurile Executivului, toate atacând modul în care aceste taxări au fost introduse, în detrimentul altor metode de atragere a banilor la bugetul de stat. De asemenea, experţii arată că această creştere a taxării va pune o povară foarte mare şi nejustificată pe omul de rând.
În încercarea de a scăpa de creşterea accizei la carburanţi, tot mai mulţi transportatori vor încerca să alimenteze în străinătate, a declarat pentru PUTEREA consultantul în transporturi, Augustin Hagiu. “Este foarte greu ca piaţa să absoarbă aceste creşteri. Un astfel de proces în general durează între şase luni şi doi ani. Cei care fac transport internaţional vor încerca să alimenteze mai mult în afara ţării, de unde ar putea recupera TVA-ul şi accizele. Pentru firmele mai mici, acestea probabil vor încerca să alimenteze din surse de pe piaţa neagră, sau cea gri. Nu de alta, dar ritmul insolvenţelor în zona companiilor de transport este foarte ridicat deja. Nu e în regulă nimic din ce se întâmplă acum. Piaţa a primit o lovitură foarte puternică, chiar atunci când se aştepta la o relaxare a preţurilor la pompă. Se vor pierde foarte mulţi bani, pentru că vor fi contractate firme din exterior”, a declarat Hagiu.
UNTRR: Introducerea unei noi accize, total nepotrivită
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) trage un semnal de alarmă pentru stoparea majorării preţurilor, fenomen ce dirijează inevitabil, prin componenta de transport, creşterea preţurilor finale ale tuturor produselor şi serviciilor. „Considerăm că prevederea introducerii unei accize de 7 eurocenţi la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment şi dorim să menţionăm că aceasta reprezint