Vânzările de automobile electrice au rămas cu 4-5 ani în urma aşteptărilor, din cauza absenţei unor reţele extinse de staţii de încărcare, a declarat într-un interviu pentru Financial Times directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Ghosn admite că piaţa automobilelor electrice nu se ridică la aşteptările sale anterioare.
Renault şi Nissan au derulat investiţii de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea de automobile electrice, iar Ghosn a devenit un promotor entuziast al acestui nou tip de propulsie pentru transportul personal.
Renault şi Nissan vizau vânzarea a 1,5 milioane de automobile electrice până în 2016.
"Nu vom ajunge acolo. La viteza actuală, cred că ţinta va fi atinsă mai degrabă cu patru-cinci ani mai târziu", a declarat Ghosn.
În pofida promovării intense, a investiţiilor uriaşe şi presiunilor exercitate de guverne asupra industriei, automobile electrice au costuri mari de producţie, iar viabilitatea lor este limitată de autonomia scăzută şi absenţa unei infrastructuri dezvoltate de staţii de reîncărcare a bateriilor.
Renault şi Nissan au vândut în ultimi 5 ani un total de peste 120.000 de automobile electrice, alianţa franco-japoneză fiind cel mai mare producător din lume pe acest segment. Nissan Leaf este cel mai bine vândut model electric la nivel mondial, cu 85.000 de unităţi în circulaţie.
Absenţa reţelelor de staţii de încărcare a afectat semnificativ vânzările şi a forţat cele două companii să-şi tempereze aşteptările.
"Trebuie să recunoaştem că merge mai greu decât ne aşteptam. Credeam că dezvoltarea infrastructurii va fi mai rapidă. Nu cred că principala problemă este costul maşinilor. Principala problemă este infrastructura. Este normal. Nu aş cumpăra o maşină pe benzină dacă nu ar exista staţii de alimentare cu benzină", a explicat Ghosn pentru FT.
Pe pieţe precum Norveg