Deşi achiziţia unui automobil second-hand poate părea o soluţie mai accesibilă decât optarea pentru un model nou, există o serie de cheltuieli pentru întreţinere care pot creşte semnificativ suma investită.
Conform unui studiu realizat de Autovit.ro şi o serie de dealeri parteneri, cheltuielile de întreţinere ale unui automobil second-hand proaspăt achiziţionat pot reduce drastic bugetul cumpărătorului.
Întrucât multe taxe şi tarife variază de la judeţ la judeţ sau de la companie la companie, rezultatele studiului au un caracter orientativ, oferind în acelaşi timp o imagine globală asupra costurilor legate de deţinerea şi utilizarea unui automobil. Timbrul de mediu
Primul şi poate cel mai important parametru de luat în seama la achiziţia unui automobil nou sau second-hand este timbrul de mediu, cunoscut până de curând şi sub alte denumiri, precum taxa de mediu, taxa de primă înmatriculare. Pentru o maşină rulată din import sau una din ţară înmatriculată înainte de 2007, cuantumul timbrului de mediu contează enorm, fiindcă acesta ajunge să reprezinte o bună parte din valoarea acesteia.
Automobilele Euro 4 cu o cilindree sub 1.600 centimetri cubi necesită cheltuieli de aproximativ 500 de euro, în timp ce modelele mai populare Euro 4 şi Euro 3 vă vor scoate din buzunar nu mai puţin de 1.000 euro pentru timbrul de mediu. Cele mai avantajoase automobile sunt cele Euro 5, dar având în vedere că aparţin unei norme de poluare de curând impusă, sunt foarte rare ca automobile second-hand. Cele mai avantajate maşini de noua formă a timbrului de mediu sunt cele Euro 2, Euro 1 şi non-Euro, ale căror taxe au scăzut chiar şi de şapte ori. Transcrierea
În cazul cumpărării unui vehicul deja înmatriculat în România şi pentru care s-a plătit taxa auto, la vânzare, respectiv cumpărare se face transfer de proprietate, situaţie în care este nevoie de verifica