Veniturile agentiei de pelerinaj a Patriarhiei Romane sunt folosite pentru activitatile sociale ale Bisericii Ortodoxe Romane (BOR) si pentru sustinerea posturilor radio si TV Trinitas, acestea fiind institutii misionare, si nu comerciale, a declarat agentiei Mediafax, parintele Constantin Stoica.
Declaratia purtatorulului de cuvant al Patriarhiei Romane vine in replica la afirmatiile prim-vicepresedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea potrivit careia preotii incalca etica atunci cand profita de enoriasi pentru a-i atrage in diverse excursii, care sunt mai scumpe la ei decat prin agentiile de turism, pentru ca banii trebuie "sa ajunga pana la episcop".
"Este o declaratiue hazardata a domnului Alin Burcea. (...) Probabil ca domnul Burcea este gelos ca tot mai multi romani opteaza sa mearga in pelerinaj cu agentia Patriarhiei Romane", a declarat Stoica
Potrivit purtatorului de cuvant, veniturile agentiei de pelerianj Basilica Travel sunt folosite pentru activitatea sociala a BOR, in institutiile pe care le are in subordine, incluzand spitale si centre educative, precum si pentru sustinerea posturilor de radio si televiziune ale Patriarhiei, care sunt "institutii misionare, si nu comerciale".
Stoica a precizat ca in Biserica Ortodoxa Romana functioneaza in prezent 679 de institutii sociale, dintre care 44 de institutii medicale (spital, clinici, centre de diagnostic si tratament, centre paliative, cabinete medicale si stomatologice, farmacii etc.) si 130 centre educationale (centre de zi, after-school, gradinite etc.).
"Pe de alta parte, organizarea de pelerinaje de catre parohii prin Basilica Travel reprezinta o componenta a activitatii pastorale a fiecarui preot", a mai spus purtatorul de cuvant al Patriarhiei.
Prim-vicepresedintele ANAT Alin Burcea a declarat, miercuri, intr-o conferinta