Compania cu „ovalul albastru” a prezentat recent presei de profil din Brazilia un succesor pentru actualul citycar ce este înrudit cu Fiat 500. Proaspătul Ford Ka Concept 2014 nu mai este chiar bebeluşul Ford, ci devine de anul viitot un hatch în cinci portiere în toată firea ce apelează la platforma comună a noii Fiesta 2013 şi crossoverului EcoSport.
Comparat cu actuala generaţie Ka ( Lxlxh: 3.620 mm, 1.658 mm, 1.505 mm), noul model anticipat prin Ford Ka Concept 2014 a trecut printr-un proces de maturizare evidentă, apropiindu-se mult de gabaritul Fiestei (Lxlxh: 3.969 mm, 1.722 mm, 1.495 metri, ampatament 2.489 mm).
În vreme ce precedentul Ka în două uşi era dezvoltat împreună cu Fiat 500 iar Ford susţinea că a intervenit doar la set-up-ul direcţiei şi suspensiei, începând cu 2014, citadina primeşte o a doua pereche de portiere laterale şi adoptă o parte frontală înfrăţită cu look-ul Fiestei 2013 Facelift. Ka Concept 2014 preia semnătura grilei tip Aston Martin Cygnet, în vreme ce blocurile optice frontale prezintă detalii pe interior asemănătoare cu ale Benz-ului E-Class 2013.
Sub capota viitorului Ka se va cuibări versiunea non-turbo a EcoBoost-ului de 1.0 litru în trei pistoane ce animă şi entrylevel-ul la Fiesta 2013. Montat pe surata mai precoce, în compania versiunii de 998 cmc degonflată la 80 CP şi fără turbo, acest propulsor asigură Fiestei un sprint până la sută în 14,8 sec, atinge 164 km/h şi consumă în jur de 4,3 litri de benzină. Motorul este extrem de compact, blocul motor încăpând fără probleme pe o coală de hârtie cu format A4.
Noua cilindree vedetă în grupul mamă, adică unitatea alimentată cu benzină de 1.5 litri se va regăsi de asemena în compania Ford-ului Ka model 2014, însă într-o versiune tot fără aport turbo. Puterea acestui benzinar aspirat atmosferic va fi de 108 CP la 6.500 rpm. Pentru piaţa din Brazilia, acolo unde m