Teatrul tânăr este viitorul. Actorii tineri au nevoie de teatre noi, cât mai multe, concepute eventual de unii dintre ei. De ce? Numai așa își pot deschide apetitul pentur urcat efectiv pe scenă. Numai așa își demonstrează talentul. O discuție cu maestrul Horațiu Mălăele despre condiţia actorului, am purtat-o cu ocazia inaugurării Electric Theatre, cel mai nou teatru ( mic) din Timișoara. Artist complet – căci e deopotrivă super-actor, poet, grafician și personaj inspirațional – Mălăele a servit la fața locului o lecție de viață. Actoricească.
- Mi se pare incredibil că un actor așa mare – mare ca domnia voastră, vine să inaugureze până la urmă un teatru mic-mic, al unor copii în ale actoriei, dacă este permis să facem această comparație.
- Horațiu Mălăele: E un lucru excepțional aici. De ce? Pentru că am mers de câteva ori la, să spunem la Paris sau în alte locuri și nu sunt numai două teatre; sau vorbind de București – nu sunt numai șapte teatre. La Paris nu sunt șapte teatre sau 10 teatre, ci sunt 150 de teatre. E o atitudine scormonitoare pentru că, dând posibilitatea tinerii generații să se expună, poate însemna și lucruri mai puțin bune, dar și lucruri excepționale. Această generație nouă va naște viitoarele vedete de mâine, viitoarele talente de mâine, viitoarea cinematografie de mâine, viitorul teatru de mâine.
- Lumea teatrului de la noi e cumva paradoxală. Dacă întrebi lumea pe stradă despre actori, abia dacă se cunosc câţiva. De regizori nu mai vorbim…
- Horațiu Mălăele: E păcat că după 20 de ani, de exemplu, lumea teatrală reține trei sau patru nume, e păcat, este extraordinar de păcat, pentru că pe lângă aceia mai sunt oameni tineri extrem de comentați, sunt foarte multe lucruri excepționale. Eu povestesc lucrurile astea chiar din propria-mi familie. Acum fiul meu care a terminat regie a virat spre spectacol și îl rede