Romania, "groapa de gunoi" pentru tramvaiele si autobuzele din Occident? In fiecare an, 50 de tramvaie dispar din circulatie pentru ca nu sunt bani pentru reparatii. Nici in cazul autobuzelor si troleibuzelor lucrurile nu stau prea bine. Deteriorarea lor are multe cauze, una dintre ele fiind legata de faptul ca acestea au fost aduse vechi din Occident, la preturi mici. Daca anul trecut abia se organiza o licitatie pentru tramvaie, intr-un mare oras, ingreunata de sistem, birocratie si apoi, "poate" contestata, anul acesta tot mai multe primarii (Iasi, Pitesti, Ramnicu Valcea, Oradea, Timisoara) au anuntat licitatii pentru tramvaie, autobuze sau troleibuze. In cele mai multe cazuri second-hand. Inca nu sunt bani pentru unele noi. Si, oricum, nu este o mirare: in ultimii ani, regiile de transport din Romania au primit in flota autobuze vechi pe care europenii din Occident nu le mai foloseau, noteaza Capital.
Scenariul omis de Guvern care ar putea duce la scaderea incasarilor din accizele majorate. Veniturile din accize ar putea scadea in 2015, in situatia in care cursul leu-euro afisat de Banca Centrala Europeana (BCE) la 1 octombrie 2014 va fi mai ridicat decat cel din acceasi perioada a acestui an, dar mai scazut decat cel la care se va face conversia accizelor in lei anul viitor, respectiv 4,7380 lei/euro, valoare care reprezinta cursul BCE de la 1 octombrie 2012, indexat cu rata inflatiei, se arata in opinia Consiliului Fiscal cu privire la Legea bugetului de stat. Daca acest scenariu se va adeveri, incasarile din accize din 2015 ar fi mai reduse decat cele de anul viitor, pe fondul unui curs de schimb mai scazut. Consiliul Fiscal apreciaza totodata drept realiste estimarile Guvernului in ceea ce priveste indicatorii pe care a fost fundamentat bugetul de anul viitor, insa isi exprima reticenta in legatura estimarile privind veniturile din asa-numita "tax