Proiectul de lege privind descentralizarea, asupra căruia Guvernul își va asuma răspunderea, este rodul unor discuții aplicate atât la nivelul USL, cât și la nivelul societății civile. Dezbaterile pe marginea acestui subiect nu au avut nici un fel de miză politică în sensul împărțirii sferelor de influență între partide, ci au urmărit exclusiv funcționarea corectă a instituțiilor în interesul cetățeanului. PNL, prin reprezentanții ministerelor conduse de miniștrii liberali, s-a implicat direct în procesul descentralizării.
În ceea ce privește Ministerul Transporturilor, o chestiune importantă vizează păstrarea porturilor dunărene în administrarea și coordonarea Ministerului. Această idee a fost susținută în baza unor argumente pe care ministrul Ramona Mănescu, le-a prezentat colegilor din USL și din Guvern. Argumentele în discuție țin de funcționarea și administrarea acestor porturi, de angajamente financiare și programe în derulare cu instituții europene. Porturile vor rămane într-o administrare la nivel central. Având în vedere că în această perioadă se implementează strategia Dunării, care va crea premisele unei performanţe economice, trebuie sa profităm de această ocazie şi să ducem la bun sfârşit programul european în derulare. Doar aşa vom putea moderniza porturile la Dunăre. Acest program a început în configuraţia actuală si este firesc să fie terminat în aceaşi configuraţie.
În ceea ce privește Ministerul Sănătăţii, acesta va da o parte din atribuţi Direcţilor Judeţeane de Sănătate, iar în acest caz este vorba de atribuţi legate strict de administrare.
Există și ministere unde descentralizarea nu este, deocamdată, o prioritate. În ceea ce priveşte Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice există momentan un mod de funcţionare construit pe un sistem informatic şi de gestionare a datelor centralizat, aşa cum