Exit-ul lui Radu Georgescu de la Avangate si vanzarea companiei de IT catre fondul de investitii Francisco Partners e considerata de multi ca fiind tranzactia anului in domeniu, insa ea nu a fost usor de realizat, a povestit renumitul antreprenor la evenimentul How To Web. Care au fost provocarile tranzactiei si de ce Radu Georgescu vrea si pe mai departe sa construiasca de la zero companii pe care apoi sa le vanda, puteti citi in articol.
Avangate, desi are ca si clienti mari companii de soft, este putin cunoscuta publicului larg fiindca serviciile sale sunt specializate si nu sunt vizibile pe monitor la o tranzactie online, insa sunt esentiale pentru realizarea tranzactiei.
"Exit-ul a venit cu mai multe provocari fiindca, spre exemplu, a trebuit ca actionarii sa fie de acord sa renunte la companie, mai ales ca nu e usor sa se decida un exit la o companie ce creste cu 70%.", a spus el, referindu-se la tranzactia anuntata la inceput de octombrie: vanzarea companiei Avangate care furnizeaza servicii esentiale pentru desfasurarea fara probleme a unei tranzactii online.
"O a doua provocare a fost sa-i facem pe cei care au achizitionat Avangate (n. r. Francisco Partners) sa inteleaga cat de complex este business-ul companiei, e ca un fel de banca globala, e o afacere incredibil de complexa si procesul de evaluare a durat cam doua luni", a mai spus Georgescu dand ca exemplu diferentele de taxe, regulamente si curs valutar intre tarile in care compania opereaza.
Multi s-au mirat ca Avangate a fost vanduta intr-un moment cand crestea cu 60-70%/an, dar Radu Georgescu subliniaza ca exact asta e ideea filosofiei sale de business care e opusa celei din tarile unde o companie ramane multe generatii in aceeasi familie.
El spune ca a facut ce a stiut mai bine si ce ii place cel mai mult: adica sa aduca Avangate la nivelul din