România este prima ţară din Europa care a pregătit infrastructura pentru serviciul de urgenţă din autovehicule eCall, prin care, în caz de accident cu ajutorul unui dispozitiv instalat în maşină, se apelează automat numărul 112. Noul serviciu pan-european de urgenţă din vehicule este funcţional din momentul în care pe maşină este instalat un dispozitiv special.
„În cazul unui accident auto, dispozitivul va apela automat dispeceratul 112 şi va transmite informaţii relevante privind locul accidentului, direcţia de mers sau numărul de pasageri. Sistemul funcţionează şi în cazul în care victima este inconştientă, echipamentul fiind dotat cu o serie de senzori sensibili la impact care activează în mod automat apelul de urgenţă. Astfel, serviciile de urgenţă vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv în situaţia în care pasagerii nu mai pot vorbi“, arată reprezentanţii STS.
Sistemul permite totodată şi apelarea manuală de la bordul vehiculului, utilă pentru a semnaliza prezenţa altor accidente. Autorităţile susţin că noul serviciu de urgenţă va ajuta salvatorii să intervină cu mai mare rapiditate la locul accidentului, scăzând timpul de răspuns cu până la 50% în zonele rurale şi până la 60% în zonele urbane.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale susţine că sistemul există şi în alte ţări, dar este cu plată. România este prima din Uniune care l-a implementat gratuit.
Cum putem achiziţiona dispozitivul
Dispozitivul care ne poate salva viaţa chiar dacă nu vom putea anunţa un accident în care am fost implicaţi din cauza unor traumatisme severe, arată ca un telefon în care este incorporat un GPS. Costă aproximativ 100 de euro şi se instalează în bordul maşinii şi va fi legat la airbag-uri.
Astfel, în caz de accident, aparatul va transmite imediat toate informaţiile sistemului de urgenţe 112, iar