Specialiştii care au creat softul pentru serviciul de urgenţă eCall prin intermediul căruia, în caz de accident, autorităţile vor primi rapid informaţii despre locul unde se află maşina şi tipul acesteia caută soluţii pentru a monta aplicaţia pe toate autoturismele, nu doar pe cele noi.
"Serviciul de urgenţă eCall este absolut necesar. În Europa, deşi avem printre cele mai sigure drumuri din lume, avem încă mult prea multe victime pe şosele. ECall îşi va aduce contribuţia. Ceea ce se va întâmpla acum este că acest dispozitiv va fi instalat pe maşini noi. În România, numărul maşinilor nu se schimbă prea mult, nu sunt prea multe maşini noi. Aşa că este important să continuăm să cercetăm cum putem instala acest dispozitiv în maşinile existente. Asta va contribui cu adevărat la reducerea numărului victimelor de pe şosele", a declarat, pentru AGERPRES, Andy Rooke, coordonator principal de proiect Ertico.
Prin sistemul eCall, operatorii de la dispeceratul 112 vor primi automat informaţii legate de localizarea maşinii implicate într-un accident rutier, tipul autovehiculului, direcţia de mers sau numărul de pasageri.
Totodată, softul permite şi apelarea manuală de la bordul vehiculului. ECall este, de fapt, un telefon mobil şi un GPS care vor putea fi montate în interiorul maşinii.
"Dacă apare o problemă în maşină, o problemă medicală sau maşina este implicată într-un accident, dispozitivul va apela automat numărul european de urgenţă 112 şi va furniza detalii exacte despre unde se află maşina, ce maşină este şi ce tip de carburant foloseşte. Va continua să funcţioneze chiar dacă pasagerii maşinii sunt răniţi şi inconştienţi. Va funcţiona automat", a precizat Andy Rooke.
Serviciul de urgenţă eCall va fi obligatoriu în Europa începând cu 1 octombrie 2015.
La Bucureşti are loc, în această săptămână, cea de-a doua Conferinţă internaţional