Nu puţini sunt oamenii din mediul de afaceri cu background de jurnalist, cu precădere în presa economică. Supusă în perioada postrevoluţionară unei permanente schimbări, presa a parcurs mai multe etape: cea romantică, în deceniul ‘90, cea de profesionalizare, în deceniul trecut, şi, în ultimii cinci ani, cea de adaptare la noile tehnologii. Fiecare dintre aceste valuri de jurnalişti a oferit mediului de afaceri şi câte un grup de parteneri: bancheri de investiţii, manageri, antreprenori, specialişti în comunicare. Cum presa de afaceri are deja o istorie, credem că poveştile celor pentru care jurnalismul s-a constituit într-un MBA la locul de muncă merită spuse.
La momentul discuţiei, Laurenţiu Ispir, investment director la fondul de investiţii Oresa Ventures, avea mâinile ştampilate, la propriu, de fiul său şi, povestind despre aventurile unui tată în lumea unui copil de trei ani şi jumătate, am convenit împreună că acesta este cel de-al doilea pseudo-MBA pe care l-a absolvit, după perioada de jurnalism la Ziarul Financiar: „Fiul meu m-a ajutat să privesc lucrurile dintr-o altă perspectivă. Nu mai eşti concentrat doar pe propria persoană, devii mai puţin important. Mi-am dat seama cât de mult contează nu atât raţiunea şi judecata, cât creativitatea şi emoţia. Dacă vorbeşti raţional cu un copil, nu-l interesază, dar, dacă ai inventat povestea, l-ai prins imediat. O poveste de cinci minute îţi salvează două ore de argumentaţii şi discuţii. Mă gândesc că şi în business e la fel; în foarte puţine cazuri funcţionează raţiunea. Importantă este povestea, cu care te prind şi un vânzător bun, şi un manager bun."
Ne aflăm într-un bar din apropierea BNR, în ziua când instituţia găzduia seminarul „15 ani de la lansarea Ziarului Financiar: România 1998, 2013, 2028". Laurenţiu, fost jurnalist la ZF şi primul redactor-şef al Business Magazin, a coordonat tra