Carlos Tavares, fostul director operaţional al grupului Renault, este foarte aproape de a prelua frâiele producătorului rival, Peugeot - Citroen. Actualul CEO al PSA, Philippe Varin, intenţionează să-l angajeze pe Tavares, momentan liber de contract, pentru a-l succeda, anul viitor, la conducerea companiei, potrivitAutomotive News Europe.
Varin, care vrea să se retragă, la anul, de la conducerea grupului auto francez, îi propune lui Tavares ca pentru început să ocupe o poziţie similară cu cea din care şi-a dat demisia de la Renault ca mai apoi să devină CEO al companiei, planul francezilor fiind dezvăluit de o sursă din interior, înainte să fie făcută vreo declaraţie oficială în acest sens. Concret, Tavares, dacă va accepta propunerea, va fi pentru început numărul doi al rivalului fostului său şef, Carlos Ghosn, CEO Renault.
PSA se confruntă cu o situaţie financiară mai dificilă decât a celor de la Renault, care dau semne că şi-au găsit calea de depăşire a crizei de pe piaţa auto eurpeană prin intermediul segmentului low-cost. Totuşi PSA nu are în spate o "vacă de muls", cum este Dacia pentru Renault şi în plus a rămas în urmă cu privire la mutarea producţiei din Franţa în locaţii din afara Europei, pentru susţinerea pieţelor mult mai profitabile de pe alte continente.
Varin a început deja aplicarea unui plan drastic pentru PSA, care va ajunge în cele din urmă la concedierea a 11.200 persoane şi închiderea unei uzine lângă Paris. Deocamdată PSA a ajuns la o înţelegere cu sindicatele, prin care în schimbul reducerii compensaţiilor şi îngheţarea salariilor, nu va mai reduce producţia din Franţa până în 2016.
Duelul Tavares - Ghosn
Carlos Tavares va avea provocări nemaintâlnite în cariera sa până acum dacă va accepta o eventuală poziţie în cadrul PSA. Primul subiect fierbinte care ar putea marca viitorul companiei este preluarea unor acţiun