Alin Teodorescu: S-a măsurat notorietatea teatrelor şi nu valoarea spectacolelor
Aproape 600 de mii de bucureşteni, persoane fizice, de peste 18 ani, au mers cel puţin o dată, în 2012, la un spectacol de teatru. Aceştea se împart în trei grupe: spectatorii frecvenţi (cei care au mers cel puţin o dată în ultima lună) reprezintă peste 15%; aproape 40% sunt spectatori ocazionali (au mers cel puţin o dată în trei luni); aproximativ 50% - sunt spectatori numiţi accidentali (au mers la teatru de cel puţin o dată în ultimul an). Acest clasament este “identic” cu cel din capitale europene, precum Viena, Paris, Madrid, Berlin, Bruxelles, spunea directorul Institutului de Marketing şi Sondaje (IMAS), Alin Teodorescu, într-o conferinţă de presă organizată la “Nottara” şi prilejuită de prezentarea rezultatelor unei cercetări care a inclus două studii cantitative: “Obiceiuri şi preferinţe ale publicului bucureştean de teatru” şi “Obiceiuri şi preferinţe ale spectatorilor Teatrului Nottara”.
Cunoscutul sociolog a tras concluzii interesante pentru instituţiile de spectacol din Capitală, remarcând faptul că scopul a fost de a măsura notorietatea teatrelor şi nu valoarea spectacolelor din repertoriul acestora. De notat că în studiul privind publicul teatrelelor bucureştene, metodologia folosită a constat în 800 de chestionare completate prin metoda CATI (interviuri prin telefon, asistate de calculator), metodă mai puţin costisitoare decât cea pe bază de interviuri faţă în faţă (folosită pentru evaluarea Teatrului Nottara). Desigur, studiul e plin de cifre, grafice, clasamente.
Una dintre concluziile lui Alin Teodorescu merită să fie evidenţiată cu precădere: mersul la teatru nu este perceput ca o activitate de petrecere a timpului liber, ci ca o activitate ce ţine de cultură. Sondajul a reliefat şi faptul că tinerii sunt interesaţi tot mai mult de teatru şi