Un proiect a cărui valoare s-ar putea ridica la 11 miliarde de euro şi care ar reduce de la circa 15, la cel mult 4 ore, timpul în care este parcursă distanţa dintre Arad şi Constanţa, este temă de discuţie între autorităţile române şi investitorii chinezi.
Primul tren de mare viteză din România ar reuşi să compenseze din handicapul lipsei unei reţele naţionale de autostrăzi. O astfel de cale ferată modernă, care s-ar suprapune pe Coridorul IV Pan-European, ar conecta, totodată, portul Constanţa şi Bucureştiul de marile capitale ale Europei.
Investiţia ar putea fi suportată de chinezi, în cadrul unui parteneriat public-privat, iar construcţia ar dura câţiva ani, având în vedere experienţa în domeniu acumulată de China, care a realizat 10.000 de km de cale ferată, în şase ani.
Distanţa dintre Arad şi Constanţa, prin Braşov, este de 850 de km, iar cu trenul este parcursă, în prezent, în cca 15 ore, atunci când nu există întârzieri.
Trenul de mare viteză ar reduce considerabil durata călătoriei între cele două localităţi, deoarece acesta prinde viteze de până la 350 de km/h. (SURSA: ziare.com).
Vă mai recomandăm: Banca Mondială vrea autostradă şi tren de mare viteză între Braşov şi Bucureşti
Premieră în România. Un tren de mare viteză este construit de o firmă din Craiova