Sedanurile compacte au fost încă de la început asociate cu pieţele emergente, cu clienţii care doreau atât o maşină încăpătoare, cu un portbagaj cât mai spaţios cât şi un automobil elegant. Aşa au apărut modele precum Skoda Octavia, Renault Megane Sedan sau mai nou, Renault Fluence, Ford Focus Sedan sau VW Jetta.
În 2011 termenul de „sedan compact” a suferit modificări. Audi şi Mercedes-Benz nu au mai considerat segmentul a fi unul pentru pieţe emergente sau clienţi cu buget limitat. La acea vreme a apărut primul concept de A3 Sedan, iar ulterior şi Mercedes-Benz a prezentat un model pe acest segment – CLA. Spre deosebire de celelalte sedanuri compacte de până acum, A3 şi CLA doresc să creeze o nouă nişă - automobile sportive care pot fi şi practice.
Mercedes-Benz CLA duce şi mai departe acest concept, în condiţiile în care preţul său de pornire este de peste 32.000 de euro cu TVA, preţ foarte apropiat de cel de pornire pentru sedanul de clasă medie C-Klasse. Dar spre deosebire de C-Klasse, care se doreşte a fi o maşină mai elegantă, CLA pariază pe sportivitate, iar motorul de 2,0 litri supraalimentat de 211 CP se potriveşte foarte bine cu această filozofie.
La interior se poate observa direct faptul că CLA are la bază aceeaşi platformă tehnică cu noul A-Klasse, dar acest lucru nu poate fi considerat un minus. La acesta singurul lucru care poate fi reproşat este amplasarea comenzilor pentru sistemul de aer condiţionat, mult prea jos pentru a fi considerate ergonomice. În rest, sunt aceleaşi ceasuri de bord, consolă centrală şi comenzi. Dar, CLA se diferenţiază de A-Klasse prin faptul că oferă pe lista de opţionale mai multe tapiţerii, ornamente şi nuanţe.
Spaţiul interior este tipic pentru un „coupe” compact cu patru uşi. Stilul adoptat este unul de automobil de life-style compact, iar locurile din spate o respectă în tocmai segmentul ac