Joia trecută, Consiliul Local al municipiului Vulcan a aprobat şi proiectul de hotărâre care vizează „Regulamentul de organizare şi de funcţionare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor - Vulcan”.
Se vede că
a lipsit de la şedinţă doamna profesoară Malvine Socaci, pentru că nu l-am auzit pe vreun alt consilier local să sesizeze acordul aiurea de tot existent la două articole posesive din titlu. Nu le căutaţi mai sus, fiindcă, la cum am scris eu, am avut grijă să nu cad în greşeală.
Nu trebuie,
bănuiesc, să vă descriu sau să vă desenez ce este cu serviciul acesta comunitar local. Este biroul acela, situat jos, la parter, pe dreapta cum treci de uşa cu cartelă, la care vulcănenii merg să-şi ia diferite acte care ţin de starea civilă sau să-şi înnoiască paşapoartele şi cărţile de identitate. Astea ar fi atribuţiile la vedere, fiindcă, cele trecute în regulament sunt mai mult de o grămadă. Serviciul a funcţionat şi mai demult, dar, ca să meargă mai departe, este nevoie ca, anual, să i se aprobe organigrama şi regulamentul de organizare şi de funcţionare.
Tocmai de aceea
consilierii locali vulcăneni nu au prea avut pentru ce să-şi piardă vremea cu discuţii inutile pe marginea acestui proiect de hotărâre. Singurul care a atras atenţia asupra unui aspect a fost pesedistul Petru Hodor. Ochiul lui de profesor atent a… ochit că, la art.8, punctul 3 din Capitolul II Organizarea Serviciului, scrie că „Activitatea serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor este coordonată de secretarul municipiului”. Or, în anexa nr.1, în schema de acolo, situaţia e cu totul alta. De la consiliul local, care-i deasupra şi căruia, pe desen, i se subordonează chiar şi primarul (vezi poza), de la acesta în jos apar, coordonaţi de el, secretarul şi viceprimarul. Mai departe de la acesta, ca