Deşi ar fi trebuit finalizat încă din toamna lui 2012, heliportul care se va construi pe acoperişul Spitalului Judeţean mai are de aşteptat. Asta pentru că, pe de o parte mai este nevoie de bani, iar pe de altă parte pentru că lucrările de o asemenea anvergură nu pot fi derulate pe frig şi ploaie.
Peste planurile de construire a unei piste pentru elicoptere la Spitalul Judeţean s-a aşternut iarna. Amânat din lipsa unei firme care să facă proiectul, acesta a intrat la iernat pentru că, tocmai când se finalizase proiectul, au început ploile şi frigul. „Avem de făcut nu mai puţin de 60 de găuri în acoperişul Spitalului iar acestea nu se pot face pe timp de iarnă. Am reuşit să obţinem o prelungire de la Rompetrol, în ceea ce priveşte finanţarea proiectului, până la primăvară. Între timp, vom demara o campanie prin care să mai adunăm fonduri care vor fi completate cu un ajutor din partea Primăriei Oradea", a spus, pentru Crişana, directorul medical al Spitalului Judeţean, Hadrian Borcea.
De ce e nevoie de un heliport
Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea efectuează un număr mare de transferuri către centrele regionale, aproximativ 30 pe lună. Mare parte sunt pacienţi critici care trebuie să ajungă la Cluj sau Timişoara. Fiecare pacient este preluat aşadar de o ambulanţă cu medic şi transportat 10 km până la Aeroportul Oradea, unde este transferat în elicopterul care efectuează transportul. Transferul terestru, suplimentar în acest caz, implică riscuri pentru pacient cum ar fi: echipaj cu medic indisponibil, manevre de decuplare şi cuplare la sistemele de menţinere în viaţă, riscuri de siguranţă rutieră. Totodată, acest transfer terestru de la spital la aeroport creşte durata transferului pacientului cu aproximativ 40 - 45 minute. Acestea sunt cauzele pentru care şeful Unităţii de Primire a Urgenţelor de la Spitalul Judeţean, Hadrian Borcea, a pus la p