Tirajele ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada iulie-septembrie 2013 - o tendinţă descendentă raportată în ultimii ani - cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2012.
Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada iulie - septembrie 2013, presa cotidiană centrală, mai ales cea quality, a înregistrat scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 21.425 de exemplare în iulie, în scădere comparativ cu perioada similară din 2012, când înregistra o medie de vânzări de 30.436 copii. În luna august, România liberă a avut o medie de vânzări de 21.490 de copii, în scădere faţă august 2012, când afişa o medie de vânzări de 30.544 copii. În luna septembrie, media de vânzări a cotidianului a fost de 15.606 de copii, în scădere faţă de septembrie 2012, când afişa o medie de vânzări de 29.836 de copii.
Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, în scădere faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, pentru luna iulie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 14.100 de exemplare (15.383 în iulie 2012), în august - 13.943 de exemplare (16.407 în august 2012), iar în septembrie - 13.895 de exemplare (15.895 în septembrie 2012).
În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna iulie o medie de vânzări de 10.424 de exemplare, în scădere faţă de luna iulie 2012, când înregistra o medie de vânzări de 21.121 de copii. În luna august, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 10.485 de exemplare, în scădere