În cadrul procesului de revizuire a acordului de mediu privind lucrările de construire a autostrăzii Lugoj-Deva, în municipiul reşedinţă de judeţ a avut loc o dezbatere publică, la care au fost prezenţi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Agenţiei Naţionale de Mediu.
Participanţii la întâlnire au avut parte de o prezentare, în linii mari, a stu-diului de evaluare a impactului de mediu implicat de lucrările ce se vor efectua pentru construirea autostrăzii ce va începe la Lugoj şi se va uni, la Şoimuş, cu tronsonul de autostradă ce merge către Orăştie spre Sibiu.
Între lucrurile mai importante ce apar în acest studiu extrem de complex, realizat de specia-lişti în biologie şi protecţia naturii, în colaborare cu constructori, apar mai multe lucrări speciale, în principal destinate unei intervenţii cât mai puţin dure în zone naturale extrem de valoroase. Specialiştii spun că, pe viitorul traseu al autostrăzii, există zone unde s-au descoperit, prin monitorizare şi chiar filmare pe timp de noapte, cu aparate speciale, populaţii de animale sălbatice din specii ce ar trebui protejate, între care pisici sălbatice, vulpi, lupi şi urşi.
În încercarea de a nu distruge arealul de viaţă al acestor animale, constructorii autostrăzii intenţionează să apeleze inclusiv la construirea a două tuneluri, în aşa fel încât spaţiul vital al animalelor sălbatice să rămână neatins, undeva, deasupra noii construcţii. De asemenea, pentru a nu complica viaţa fermierilor din locurile străbătute de noul drum, vor fi executate ecoducte, un fel de poduri peste autostradă, pe care se va planta iarbă şi care vor permite trecerea turmelor de animale de pe o parte pe cealaltă.
De asemenea, construirea noii autostrăzi va însemna şi devierea şi mutarea unor drumuri, montarea de panouri fonoizolante, mutarea u