Grupul General Motors a decis sa reduca semnificativ prezenta Chevrolet in pietele europene, unde se va concentra mai mult pe Opel si Vauxhall.
Masinile acestei marci vor disparea de pe pietele din Europa de Vest si de Est, din cauza modelului de business dificil si a situatiei financiare slabe de pe batranul continent, au precizat reprezentantii GM, intr-un comunicat publicat pe site-ul oficial.
In schimb, Chevrolet, al patrulea brand auto din lume, se va concentra in aceste tari pe modelele premium, precum Corvette, si isi va intari prezenta in Rusia si in alte state care au apartinut URSS, unde marca este mult mai cunoscuta.
GM sustine ca decizia va ajuta marcile Opel si Vauxhall si va reduce complexitatea din piata legata de prezenta lor in Europa de Est si de Vest.
Pe de alta parte, Cadillac isi finalizeaza planurile de extindere in statele batranului continent, unde va lansa noi modele in urmatorii trei ani.
"Europa este o regiune importanta pentru GM si va beneficia de o prezenta mai puternica a Opel si Vauxhall, dar si de o crestere a vizibilitatii Cadillac", a spus Dan Akerson, CEO si presedinte la GM.
Compania va continua sa ofere garantii, piese componente si servicii pentru vehiculele Chevrolet cumparate pana la finele lui 2015.
GM a readus Chevrolet in Europa acum opt ani si spera ca vor atinge pragul de 500.000 masini/an, dar s-a ajuns doar pana la 200.000. In primele zece luni, marca a detinut doar 1,2% din piata europeana, vanzarile sale scazand cu 17%, spre 152.000 de unitati.
In Romania s-au inmatriculat 1.739 de masini Chevrolet noi, cota fiind de sub 3%. Spre comparatie, Opel a avut o cota de aproape 4%.
Grupul General Motors a decis sa reduca semnificativ prezenta Chevrolet in pietele europene, unde se va concentra mai mult pe Opel si