Conservatorii cancelarului german Angela Merkel si social-democratii au convenit, dupa mai multe saptamani de negocieri, introducerea unei taxe de autostrada pentru soferii straini, in cadrul acordului de formare a coalitiei de guvernare.
Detaliile sunt vagi, inainte de preluarea efectiva a guvernarii de catre noua coalitie, care va avea loc dupa ce membrii Partidului Social-Democrat (SPD) vor vota acordul pe 12 decembrie, singura prevedere clara fiind ca taxa nu va genera costuri suplimentare pentru germani, relateaza Bloomberg. Planul a fost primit cu nemultumire de soferii din tarile vecine, care spun ca Germania submineaza libera circulatie. Chiar si germanii pun sub semnul intrebarii aceasta taxa care ar aduce venituri de circa 260 de milioane de euro, potrivit unei estimari a clubului auto german ADAC, suma insuficienta pentru acoperirea costurilor de imbunatatire a infrastructurii.
"Am transformat Europa intr-un loc in care traficul se desfasoara liber, iar acum il punem in pericol. Daca Germania introduce o astfel de taxa, alte tari i-ar putea urma exemplul, creand diviziuni si o posibila erodare a spiritului european", a declarat Mike Pinckaers, purtator de cuvant al asociatiei soferilor olandezi, ANWB.
Germania a fost pionier al transporturilor, atunci cand a inaugurat prima autostrada din Europa destinata automobilelor, in 1921. Autobahn, care deseori nu are limitari de viteza, a creat o cultura a automobilismului, ajutand BMW, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler si brandurile Audi si Porsche ale Volkswagen sa domine piata masinilor de lux.
Traditia vitezei nelimitate este pusa in pericol din cauza stagnarii, in termeni reali, a sumelor alocate drumurilor, podurilor, cailor ferate si transporturilor publice, in timp ce traficul de pasageri a crescut cu 27%, iar cel de marfuri cu 75%, potrivit datelor Mi