Un studiu recent a aratat ca internautilor-consumatori le displac cel mai mult greselile gramaticale, in interactiunea lor online cu marile companii. Vestea e una foarte proasta pentru Pepsi, care are cu mult mai multe greseli pe LinkedIn decat Coca-Cola.
In aceeasi situatie, dezavantajat de gramatica, este si General Motors, comparativ cu Ford, relateaza Business Insider.
Intrebati ce ii enerveaza cel mai tare in social media legat de branduri, ce poate face ca opinia lor sa se schimbe vizavi de un brand sau altul, peste 1.000 de oameni chestionati, de toate varstele, au raspuns, in proportie de aproape jumatate (42,5%) ca greselile de gramatica. Pe locul doi, la o distanta foarte mare (24,9%), s-a aflat dorinta prea fatisa, agresiva de a vinde.
Urmeaza updatarile prea numeroase, eforturile vadite elabora mesaje amuzante si, in cele din urma, updatarile prea rare.
Cei mai tineri, din grupa de varsta 18 - 24 de ani, sunt si cei mai putin deranjati de scriere si greselile de gramatica, pentru acestia contand mai mult viteza cu care se fac uptadatarile. Lipsa de activitate in social media e si ea foarte deranjanta, au conchis cei intervievati.
Luand la numarat greselile facute de marile branduri in social media, a reiesit ca gigantul Coca-Cola are 0,9 greseli la 100 de cuvinte, in timp ce Pepsi 3,6 la acelasi numar de cuvinte. Google are 1,1 erori la 100 de cuvinte, in timp ce Facebook 4,3. Intre Ford si General Motors, scorul e de 0,5 la 1,3.
Grammarly, compania care a realizat acest studiu, este de parere ca "atentia cu care o companie comunica indica adesea atentia sa generala pentru detalii".
Nu doar consumatorii, ci si investitorii sau competitorii ar putea sa judece companiile pe baza felului in care acestea comunica pe platformele social media.
Studiul a mai ajuns la