Strategia de dezvoltare pentru anul viitor a administraţiei judeţene prevede investiţii în infrastructura drumurilor, în mai multe zone din judeţ. Reprezentanţii Consiliului Judeţean spun că au în vedere mai multe proiecte de modernizare, pentru care însă, caută să acceseze şi fonduri externe – fie europene, fie transfrontaliere.
Una dintre zonele aflate pe lista de priorităţi pentru anul viitor este de legătură cu judeţul vecin. „În strategia de dezvoltare pe termen lung avem în vedere lucrări de reabilitare pe segmentul Bârsa – Moneasa – limită Bihor, pe o lungime de 27 de kilometri, deci un proiect de amploare. De asemenea, tot în această zonă din judeţ ne dorim să reabilităm un tronson de legătură între Cermei şi Beliu, în lungime de 10 kilometri. Nu în ultimul rând, anul viitor vrem să continuăm legătura între Gurahonţ – Dieci – Dezna. La banii din bugetul propriu vrem să accesăm şi finanţare europeană pentru a putea investi mai mult în infrastructură“, a susţinut Cristian Drăgan, administratorul public al Consiliului Judeţean Arad.
Alte proiecte de reabilitare a drumurilor ar urma să cuprindă drumuri de legătură între Tisa Nouă şi Cruceni, pe o lungime de 3,5 kilometri şi Tauţ Târnova, de nouă kilometri. Anul acesta, Consiliul Judeţean a investit milionae de lei în infrastructură, proiectele derulându-se atât din bugetul propriu, din plusul bugetar pe anul trecut, din creditul reînnoibil contractat de administraţie, precum şi din finanţare transfrontalieră. Cei mai mulţi bani s-au alocat pentru construcţia podului dintre Pecica şi Sânpetru German şi drumurile de legătură, reabilitarea drumurilor cuprinse în sectorul Lipova, DJ 709C Arad – Variaş, parte din proiectul de modernizare a drumului Dombegyház – Variaşu Mic şi DJ 709J Grăniceri – Sânmartin, parte a proiectului transfrontalier de modernizare a drumurilor de legătură între Elek – Gră