Este dedicată doar dispozitivelor mobile şi a atras atenţia tuturor după ce Facebook ar fi dorit să achiziţioneze serviciul pentru suma de 3 miliarde de dolari.
Snapchat este un serviciu pe care peste 5 milioane de utilizatori din întreaga lume îl folosesc zilnic pentru a trimite 350 de milioane de mesaje sub formă de imagini şi clipuri video denumite „snaps”.
Vor dispărea
Chiar dacă Snapchat a fost lansat la finele anului 2011, numărul de utilizatori şi mesajele trimise de aceştea au crescut semnificativ în ultimele luni. Şi publicul tânăr care se retrage de pe reţetele sociale clasice pare să se regăsească pe astfel de servicii online.
Tinerii doresc ceva nou în schimbul reţelelor sociale clasice precum Facebook, Instagram sau Google+.
Noutatea adusă de Snapchat ţine de faptul că imaginile şi clipurile video realizate cu această aplicaţie pot fi trimise unei liste de prieteni alese de utilizator, iar acestea pot fi vizualizate doar pentru cel mult 15 secunde după care imaginile vor dispărea atât din telefonul expeditorului şi al destinatarului, cât şi de pe serverele companiei.
Deşi unii dintre analiştii pieţei spun că o astfel de reţea socială pare inutilă, majoritatea celor care comentează pe marginea acestui subiect consideră că noul concept din spatele aplicaţiei Snapchat dă un altfel de sens prieteniilor şi felul în care comunicăm în mediul digital : „Imaginile sunt uneori un pic mişcate, iar tu poate nu arăţi cel mai bine, dar asta e ideea. Important este momentul captat, conexiunea creată între prieteni şi nu doar o imagine frumoasă afişată pe un profil”.
Să fie vizbile
Utilizatorii pot adăuga text şi simple desene peste imaginile şi clipurile realizate şi trimise cu Snapchat. Dacă se doreşte ca mesajele trimise să fie vizibile mai mult timp, există modul „Stories” cu care,