Cetăţenii, autorităţile, instituţiile publice sau angajatorii vor putea verifica în timp real autenticitatea actelor oficiale administrative emise de către autorităţile statului nostru şi prezentate de către cetăţenii români pe teritoriul statelor semnatare ale Convenţiei Apostilă. Convenţia este ratificată de către 105 ţări.
Ministerul Afacerilor Interne a implementat marţi registrul electronic al apostilelor ce va oferi posibilitatea verificării, de către persoanele interesate, a existenţei ştampilelor sau certificatelor care atestă originea unui act oficial eliberate în România.
Prin implementarea proiectului, verificarea existenţei apostilei şi a datelor cuprinse în aceasta se va face cu uşurinţă, printr-o procedură online aflată la îndemâna publicului. Totodată, se va crea premisa scăderii riscului de folosire a unor apostile falsificate, prin punerea la dispoziţia autorităţilor şi a altor persoane interesate a unui mod rapid şi facil de verificare a acestor date.
Odată cu finalizarea acestui proiect va fi minimalizată şi posibilitatea apariţiei erorilor umane în prelucrarea datelor, pe fondul creşterii eficienţei activităţilor desfăşurate în acest domeniu, prin alocarea de echipamente IT dedicate eliberării apostilei.
De asemenea, acest proiect urmăreşte şi creşterea eficienţei activităţii de eliberare a apostilelor, prin instruirea personalului responsabil de această activitate în ceea ce priveşte utilizarea aplicaţiei informatice, cât şi prin interconectarea staţiilor de lucru din cadrul instituţiilor prefectului cu serverele Ministerului de Interne.
Proiectul, în valoare totală de 2.039.818 de lei, urmează să fie finalizat până în luna noiembrie 2014.
Din totalul de peste 1,6 milioane lei - valoarea totală eligibilă a proiectului -, peste 1,36 milioane lei reprezintă finanţar