Restaurantele si chelnerii practica tot felul de trucuri pentru a-i pacali pe clienti. Ce trebuie sa faci pentru a nu te lasa inselat.
1. A doua cea mai ieftină sticlă de vin are cel mai mare adaos comercial. De cele mai multe ori clienţii vor să cheltuie cât mai puţini bani, fără să dea impresia că sunt zgârciţi. Astfel, cei mai mulţi clienţi aleg a doua cea mai ieftină sticlă de vin, crezând că întrunesc ambele condiţii. Vestea proastă este că restaurantele au dedus această manevră, aşa că al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare adaos comercial, astfel că restaurantul obţine cel mai mare profit. În caz că vreţi să economisiţi bani, alegeţi cea mai ieftină sticlă, fără să ţineţi cont de impresia pe care o faceţi ospătarului.
2. Timpul de aşteptare este fictiv. Se întâmplă des ca un timp de aşteptare de 15 minute să se transforme în jumătate de oră, sau viceversa. Asta pentru că persoanele care conduc clienţii la mese inventează, pur şi simplu, aceste durate şi, de cele mai multe ori, perioada pe care o anunţă este mai lungă decât cea reală. Această tactică are două avantaje: în primul rând, clienţii vor fi recunoscători atunci când sunt conduşi la mese mai repede decât se aşteptau şi în al doilea rând, un timp de aşteptare lung ar putea să determine consumatorii să se mute la bar, unde vor consuma în plus faţă de ceea ce îşi propuseseră, iar preţurile sunt mai mari.
3. Restaurantele refolosesc băutura pe care nu o beţi. Sticlele de vin care nu sunt golite de clienţi sunt refolosite de personalul restaurantului. Aceştia fie le vând din nou, la pahar, fie le duc bucătarilor care le folosesc la gătit. Astfel, clienţii sunt sfătuiţi să comande băuturi îmbuteliate şi să consume ceea ce au comandat, sau, dacă nu, să îşi ia sticla la pachet.
4. Specialităţile nu sunt deloc speciale. De cele mai multe ori când ospătarii recomandă cu căldură un