Pentru prima dată în ultimii doi ani şi jumătate toţi cei trei indicatori ai pieţei auto locale, înmatriculările de maşini noi, cele second-hand şi reînmatriculările de maşini vechi, au fost pe minus în luna noiembrie, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 4% în noiembrie, la mai puţin de 5.500 de unităţi, în timp ce maşinile second-hand importate au scăzut cu 1% la puţin peste 18.000 de unităţi. Ultima lună în care importurile de maşini vechi au scăzut a fost ianuarie 2012. În ceea ce priveşte reînmatriculările de maşini vechi, acestea şi-au continuat declinul abrupt şi în noiembrie.
Scăderea din noiembrie pe segmentul second-hand vine în contextul în care în ultimele trei luni ale anului trecut s-au majorat importurile de maşini vechi, în condiţiile în care piaţa deja se aştepta la o nouă modificare a taxei de poluare.
Comparativ cu anii anteriori, în 2013 aproape trei sferturi din maşinile înmatriculate second-hand au o vechime de peste nouă ani.
„Pe segmentul maşinilor la mâna a doua vedem o creştere de 42% la importurile Volkswagen. Creşterea înmatriculărilor de maşini second-hand ar putea să fie un lucru bun pentru activitatea de service şi distribuţie piese, dar lucrurile stau diferit. Având în vedere că 70% din importurile de second-hand au peste nouă ani, adică sunt pe final de viaţă, acestea merg către zone cu service-uri necontrolate şi nefiscalizate şi nu aduc niciun beneficiu economic”, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România. Continuarea pe ZFCorporate
Pentru prima dată în ultimii doi ani şi jumătate toţi cei trei indicatori ai pieţei auto locale, înmatriculările de maşini noi, cele second-hand şi reînmatriculările de maşini vechi, au fost pe min