Trenul “Hyperion” este primul tren electric fabricat în România care atinge 160 de kilometri pe oră.
Vehiculul a fost fabricat la Craiova, printr-un program de finanțare cu fonduri europene și acum face primele teste pe șine. Deși în comparație cu trenurile de mare viteză din Franța sau Japonia Hyperion poate fi considerat un melc, pentru infrastructura feroviară românească acest mijloc de transport ar putea să revitalizeze ideea de transport de persoane cu trenul. Dacă infrastructura i-ar permite, Hyperion ar putea să parcurgă distanța București – Brașov în numai o oră, iar București – Constanța, în mai puțin de două ore.
Proiectul se numește “Introducerea în fabricație a trenului regional”, din simplul motiv că acest tren a fost gândit ca un mijloc de transport regional, rapid. A costat 14 milioane de lei și a fost produs de uzina Softronic, Craiova. Trenul are 4 vagoane, din care două vagoane motoare, reversibile. Capacitatea de transport este de 180 de locuri, iar confortul interior este comparabil cu cel al oricărui tren modern.
Compania Softronic produce în prezent două modele de locomotivă electrică: Phoenix, cu o putere nominală de 5.100 kW, și Trans Montana (6.000 kW), locomotive care sunt vândute în special în țări din Europa occidentală.
VEZI VIDEO AICI
Trenul “Hyperion” este primul tren electric fabricat în România care atinge 160 de kilometri pe oră.
Vehiculul a fost fabricat la Craiova, printr-un program de finanțare cu fonduri europene și acum face primele teste pe șine. Deși în comparație cu trenurile de mare viteză din Franța sau Japonia Hyperion poate fi considerat un melc, pentru infrastructura feroviară românească acest mijloc de transport ar putea să revitalizeze ideea de transport de persoane cu trenul. Dacă infrastructura i-ar permite, Hyperion ar putea să parcurgă distanța București – Brașov în numai o oră, i