Iuliana Stan scrie aproape săptămânal, de mai bine de doi ani, articole de opinie în Business Magazin. Textele ei, care pun cap la cap concepte, comportamente şi peste zece ani de experienţă în consultanţă, s-au constituit într-o radiografie a mediului organizaţional românesc şi în conturarea unui nou model de management.
"Sunt un om organizaţional norocos. Ştiu şi înţeleg cum este să fii şi de o parte, şi de alta a unei organizaţii. Ştiu şi înţeleg cum este să fii şi de o parte şi de alta a unei decizii", se descrie Iuliana Stan, consultant de aliniere şi managing partner al Human Synergistics România, pe coperta cărţii sale, Bun simţ organizaţional. Lansată pe 13 decembrie, este prima carte de autodezvoltare organizaţională şi socială scrisă în România de către un consultant experimentat în mediul organizaţiilor româneşti, fie ele multinaţionale, companii dezvoltate de antreprenori locali sau instituţii ale statului.
Cartea integrează noţiuni de psihologie socială şi psihologie individuală cu situaţii reale, rezultând un instrument de lucru, genul de carte pe care o ţii pe birou şi la care te întorci când cauţi un răspuns. Bun simţ organizaţional se adresează organizaţiilor şi oamenilor care muncesc în organizaţii, dar adresabilitatea cărţii merge până la orice persoană care vrea să înveţe despre sine, despre comportamente sociale, despre lucruri care se fac şi lucruri care nu se fac, despre dezvoltare personală, despre nevoia de învăţare continuă sau despre acceptare. Bun simţ organizaţional este o carte care te învaţă delicat, dar clar, despre concepte şi leadership, dar mai ales despre cum să poţi înţelege modul de funcţionare a organizaţiilor, modul cum gândesc oamenii din ele şi cum poţi să foloseşti toate aceste lucruri, împreună cu propriile calităţi, pentru a te dezvolta şi, în final, pentru a te alinia.
Alinierea, conceptul de