Atunci când vine vorba de clienţii lor, brandurile internaţionale sunt dispuse să plătească bani grei pentru realizarea unor playlist-uri care să le sucească minţile acestora şi, deci, să-i facă să cumpere şi mai mult.
Cu muzica pe fundal şi coşurile în mână, clienţii ajung să petreacă ore în şir în magazinele de haine, tentaţi fiind să cumpere cât mai multe produse.
Studiile au arătat că muzica joacă un rol-cheie în procesul de cumpărare. Astfel, în magazinele în care pe fundal se aud diverse melodii clienţii au tendinţa să petreacă mai mult timp, pentru că sunetele muzicale respective îi liniştesc, relaxează şi binedispun. Iar atunci când genul muzical se potriveşte profilului cumpărătorului, profitul comerciantului este garantat.
Dornici să-şi păstreze clienţii la garderobă, diverse case de modă au apelat la serviciile specialiştilor din cadrul companiei Mood Media, cu sediul în Texas, dar şi la angajaţii studioului PlayNetwork, din Washington, cerându-le acestora să le creeze playlist-ul perfect.
Este şi cazul oficialilor de la Levi Strauss, care au lucrat cu Plat Network pentru a realiza o listă cu piese pe gustul cumpărătorilor. Spre exemplu, în 1980, brandul american se identifică cu piesa lui Ben E. King, „Stand By Me“, dar şi hitul cântăreţului de culoare Percy Sledge, „When a Man Loves a Woman“.
Scenariul se repetă şi în cazul lanţului de magazine american Macy's, care a lucrat la realizarea unui playlist dedicat tinerilor de 20 de ani. „De obicei, dăm muzica mai tare în departamentele cu îmbrăcăminte pentru adolescenţi, pentru că la asta se aşteaptă şi asta le place“, a declarat Martine Reardon, directorul de marketing al brandului american.
„Favorurile digitale“ îi ajută pe oficialii de la Macy’s, dar şi pe alţi retaileri din industrie, să anime starea clienţilor, mai ales în sezonul Sărbătorilor de iarnă, când aceştia